Przegonić markety!

Przegonić markety!

Przegonić markety!

Są trzy rodzaje marketów: spożywcze, budowlane i z ubraniami tzw. galerie. Markety są narzędziem monopolizacji rynku w danym kraju. Obecne w Polce sieci są wyłącznie zagraniczne z pojedynczymi wyjątkami. Rynek został już całkowicie przejęty.

Uruchomienie dotacji dla młodych ludzi po 150tys. zł na prywatne sklepy umożliwi Polakom dostęp do małych kupców, którzy obecnie nie mają szans z dostępem do rynku, który jest całkowicie zmonopolizowany przez zachodnie sieci takie jak biedronka, lidl, auchan, żabka, obi, HM, zara itp.

Jednocześnie należy uruchomić państwową sieć hurtowni, która stworzy kooperację wyłącznie z polskimi producentami i rolnikami. Polskie produkty będą mogły następnie trafiać do małych polskich sklepów.

Trzecim sposobem walki z monopolem jest zakaz reklam w telewizji. Obecnie w telewizji mamy reklamy wyłącznie marketów, lichwy i farmaceutyków. Polskiego przedsiębiorcy nie stać na reklamę w telewizji.

Odrębną kwestią jest nacjonalizacja bankowości, za którą powinno iść wycofanie się z pieniądza elektronicznego. W nowopowstałych prywatnych sklepach oraz w państwowej sieci hurtowni powinien występować wyłącznie obrót gotówką.

Jeżeli pojawią się kary z Unii, to może faktycznie w szerszym interesie narodowym należałoby je zapłacić.

All comments

Leave a Reply